Monday, July 25, 2011

REZEKI DARI KAMPUNG

Assalamualaikum semua..n3 penutup hari ini..dh hampir pagi baru dapat menjenguk blog..bznya hari nii..skg baru dpt nk merelaxkan diri..nk BW umah kengkawan jap..sebelum tuu jom kita layan pic jee ekk.. Alhamdulillah hari ni dapat rezeki dari kampung..kiriman dari mertua..hmm..esk kita tgk je lah apa yg akan jadi pada buah2 tersebut yee..layannn :=)


Satu lagi..Malam ni kononnya xnak makan nasi..dah berapa lama ek yana xmakan malam..sampai lupa dah hehee.. tapi malam nii mmg xleh tahan disebabkan kiriman yg satu ni..nak tau ape...hmm..skali lagi kita layann je pic ni :=)


Yana xtau resepi nii apa namanya..nak kata sambal xde kaler merah..rasa pun lemak2 jee cam ada santan..xkisah lah janji sodap coz ada petai + udang kecik2 smpai lupa dah makan nasi malam nii..nnt blk kg baru tnya mak mertua apa nama resepi nii..

*Daa..Gudnite..jumpa esok plak yee..:=)

12 comments:

Naz said...

Amboiiii..banyaknya buah2an.. Lauk yg kat bawah tu pun sedap nampaknya.. udang + petai..I like!
nanti jemput datang rumah ye amik award..
http://ovenkecil.blogspot.com/2011/07/terima-kasih-dianasky-blues-kitchen.html

Nurul said...

Yana, bestnya dapat banyak buah2an dr kampung... heheh, k nurul pun mak mertua antar durian n rambutan semalam... abih dah melantak durian malam tadi... :)

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum yana...
akak nampak buah2an kampung ler... alahai!! teringin nya nak makan.... kat cnie belum musim lagi ... sedapnya tgk buah2an tu yana...

Amie said...

seronoknya dapat macam2 buah-buahan dari kampung... kalaulah ada dusun sendiri!

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Yana..
best kan kalau dpt buah tangan dari kampung. Kite tunggu jer N3 yg akan kluar..hehehe

cik cek said...

Yana....byknya buah...macam2 ada ni...makan tak abis ni...bestnya....:)

YANA SHAIFUL said...

K.Naz: lauk mcm ni la yg slalu bt selera mkn nasi ken..tq kak bg award..nnt yana amek yee..:=)

YANA SHAIFUL said...

K.Nurul: bestnya durian..mmg xpuas lah mkn durian hehee..

YANA SHAIFUL said...

K.Diana: kat sini dh mcm2 musim.. rasa dh xlarat nk mkn buah byk2 hehee..

YANA SHAIFUL said...

K.Amie: Betul tu kak..ada kebun sndiri xyah beli dah..abiskan buah kat kebun sndiri jee..Yg ni dari kebun mak mertua :=)

YANA SHAIFUL said...

Mamahawa: seronok dapat buah free hehee..InsyaAllah..tgh fikir nk bt apa laa dgn buah nii hehee

YANA SHAIFUL said...

K.Cek: mmg xabis..byk sgt..ni pun dh bg kat jiran..hmm..duk fikir nk buat apa laa buah2 nii..:=)