Friday, October 7, 2011

TAUHU SUMBAT

Assalamualaikum semua..kejap je dah petang kan..baru rasanya post bekpes pagi tadi..Tengah hari tadi mula2 pk nak mkn nasi coz terskodeng budu kat umah Kak Izah..aduss..xleh tahan klu tgk budu mkn dgn ikan aya pula tuu..Hmm..tapi tahap kesabaran tak nak mkn nasi ok lagi..so, lupakan dulu psl nasi..klu mkn nasi dgn budu+ikan aya, cnfem mkn xhingat dunia..ngeee..

Nak mengenyangkan perut tengah hari tadi, yana buat je tauhu sumbat..asyik tengok kat umah Tun and umah Nani je ada tauhu sejak akhir2 ini kan..hihii..Jom kita menjamu selera dgn Tauhu sumbat ni..yana mkn dgn sos pencicah dlm botol jee..xsempat nak buat sndiri sos ditambah pula ada sedikit kemalasan nak pgg blender dan kena pula membasuhnya selepas digunakan..Jom layann :=)

TAUHU SUMBAT


BAHAN-BAHAN:-

3 keping tauhu
Carrot
Timun
Tauge ( dicelur )

CARA NAK BUAT:-

  1. Goreng tauhu hingga kuning keemasan. Sejukkan.
  2. Kemudian belah dua tauhu tadi. Buat belahan ditengah2 bahagian.
  3. Sumbat dengan tauge, timun dan carrot. 
  4. Boleh dihidangkan bersama kuah sambal kacang atau sos kegemaran anda
Selamat Mencuba :=)


7 comments:

Qhaifa Nur said...

aduh tak boleh dengar nama tauhu sumbat, febret hubby ni...
klau bln posa selalu buat..

Mas said...

nak join makan tauhu sumbat...
sedapp tu..

Cendana Kasih said...

uit.... dah ada pengikut dak Nani... tauhu, tauhu... lepas ni buat tauhu kukus plak yer...hehehe...

tun_telani said...

weee~~ mari makan tauhuu!! hihi

Iera Daniera said...

sedap nih...nyum2. teringin la pulak...kena cari tauhu nampaknyer :)

nuwairani ismail said...

ada org dh jangkit dengan wabak tauhu rupenye...hihih

Nurul said...

fav jgk nih.... sedapppnya... tambah lagi dicicah ngan sos buatan mak mertua... perghhhh... :)