Wednesday, June 29, 2011

NASI GORENG BERSOSEJ~ campak2 jee =)

Assalamualaikum dan slamat malam semua..ari nii rasa malas nk masak..still penat jaga baby yg xsihat nii..baru sorang..cane laa klu tambah lg kan..hehee..Hubby blk tadi juz gtau dia nak goreng nasi jee..dia ok jee..janji mkn nasi..suka ati kita..lepas magrib trus je masuk dapur..campak2 je yg mana ada lam esbox tu dan jadi laa dinner utk mlm nii..

Jom kita intai je resepi yg simple jee..masak sambil mata rasa nk tutup je tadi..ngantuk..dah 3 mlm xlena tido..jom layannn.. :-)



NASI GORENG BERSOSEJ

BAHAN-BAHAN:-

2 cawan nasi ( relaikan )
1 sudu besar planta
1 ulas bawang merah ( tumbuk halus )
2 ulas bawang putih ( tumbuk halus )
2 btg sosej ( potong sesuka ati )
2 sudu besar sos tiram
1 sudu besar sos tomato
2 sudu besar kicap manis
carrot
Garam
Gula
Serbuk perasa




CARA NAK BUAT:-
  1. Panaskan planta dan tumis bawang putih dan bawang merah hingga naik bau.
  2. Kemudian masukkan kicap manis, sos tiram dan sos tomato. Kacau kejap dan masukkan sosej bersama carrot. Kacau lagi. Perasakan dgn garam, gula dan juga serbuk perasa.
  3. Kemudian masukkan nasi. Gaul rata 5 minit dan bleh tutup api. Siap untuk di hidangkan bersama ayam goreng tepung ala kfc..Slamat Mencuba :-)

4 comments:

Hafizah Mohamad said...

sedapnyer Yana...main campak2 pun menjadi jugak yer nasik tu...anak Yana dah ok ker...moga cepat2 sembuh...kita ni kalau anak sakit mmg susah hati...=(

Zaliedana said...

Assalam yana,ala campak2 n simple pon xper kan,yg penting kita jamu hubby n anak air tangan kita..Tuhla Ct lagilah kalut,2org anak2 yg masih kecik,yg 1st pon xmasuk 2taun lagi,mmg kalut n penat..Damia dah ok ke..Harap cepat sembuh yer nak..

YANA SHAIFUL said...

K.Fiza: haah kak..cepat plak abih nya klu msk yg campak2 nii hehee..
Baby dh mkin ok..Alhamdulillah.. senang skit ati ibu..;-)

YANA SHAIFUL said...

Ct: Baru sorang kan dh rasa penat hehee..Moga2 baby cepat sembuh..

Xlarat nak msk pun kna masak gak kan..campak2 pun jadi lahh hehee