Friday, March 4, 2011

MAGGI PAPRIK~

Resepi sorang2 tengah hari ni..Maggi Paprik pedas giler..terlebih cili sudah hikhik..pe2pun dah abih makan.. best je bau daun limau purut..jom kita ke dapur tengok resepi nii..



MAGGI PAPRIK

BAHAN-BAHAN:-

Isi ayam secukupnya ( sorang je nak makan )
1 ulas bawang putih
1 ulas bawang merah
1 sudu besar sos cili
1 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos tiram
3 biji cili api ( nak pedas tambah lagi )
Kubis Bunga
Carrot
Kacang panjang
Daun Limau purut
Serai
Serbuk perasa
Minyak untuk menumis
Air secukupnya

CARA NAK BUAT :-

Panaskan minyak dan tumiskan bawang putih, bawang merah dan cili api. Lepas tu masukkan sos cili, sos tomato dan sos tiram. Kemudian kacau dan masukkan kubis bunga, carrot dan kacang panjang. Gaul rata. And then tambah air dan masukkan bahan perasa. Garam tak payah coz sos tiram dah masin. Last masukkan maggi dan gaul. Dah siap dan boleh hidang.. 

No comments: