Friday, March 11, 2011

NOT EXPERT..NOT PROFESIONAL..STILL LEARNING

Diam tak diam skg dah bulan Mac..Tak sangka lak aku skg bukan lagi aku yang dulu..ramai membe aku terkejut dgn perubahan aku nii..paling terkejut of cos la my mom..Aku ni bukan bleh masak pun setakat megi tu expert laa hikhik..mungkin perubahan masa kot..dulu tak sedar diri lagi hehee,,
Aku dah kawin hampir 2 tahun tapi baru je 3 bulan lebih tinggal bersama hubby..dulu duk berjauhan..jumpa pun 2 minggu sekali..kadang kadang sebulan skali baru leh jumpa..time pregnant dulu aku banyak berdikari.. Alhamdulillah tak de problem sangat masa pregnant dulu..mengidam pun tak de..may be baby tau ayah dia tak de..sbb tu dia tak minta yg pelik2 heehee..
well, berbalik citer tadi aku pun macam tak percaya je dah bleh buat kerja rumah maksud aku kerja suri rumah..dulu aku ni pemalas..tapi bukan tahap pemalas nak mampus laa hikhik..aku tak suka budak2..tak suka masak..tau nak enjoy jee..dapat duit gaji shoping! shoping! haa..skg amek koo..duit xde yang tersimpan hehee..
Tapi yang paling mama aku terkejut pasal aku bleh jaga anak sendiri tanpa bantuan dia..aku masih ingat lagi..mama aku pun ingat lagi kata2 aku dulu sejak dari zaman sekolah smpai lah dah kerja..masa pregnant pun cakap g..aku cakap lepas branak nak bagi mama jaga..umo 2 tahun baru aku nak mai amek..aku suka budak2 yang dah bleh cakap je tapi Allah memang berkuasa..jgn kata nak tinggal 2 tahun..2 minit tak tgk muka anak aku pun rasa nak nangis dah..pernah aku berpisah 2 minggu, rasa cam nak giler..nasib baik hubby ada menemani.. aku siap warning kat dia jgn sebut nama anak..bil telefon aku masa tu memang giler2 lah..1 ari tak tau bape kali aku call mama aku kat klantan..memang rindu tahap gaban..Rindu masa bercinta dulu tak lah giler sangat macam rindu kat anak hehee..
Pe2pun aku skg masih lagi diperingkat belajar..banyak benda lagi yang aku tak tau..so skg ni aku juz blajar dgn kengkawan yang dah lebih berxperiance dari aku..lebih2 lagi aku nak blajar masak..biasalah nak ikat hati hubby kna ikat dgn perutnya..tul tak..hehee.. Well, sesiapa yg tersinggah kat blog yg tak seberapa ni don't laugh ek..i'm not expert..not profesional and still learning..Dah lah membebel..masak time!! nak masak pe ek??!!

No comments: