Tuesday, March 15, 2011

JEJARI ROTI

Ari ni tak sempat nak layan dapur lama2..my baby kurang sihat..asyik nak ibu di sisi je..Camtu lah my baby kalau nak bertukar bulan..beberapa hari lagi genaplah my baby 9 bulan..cepat masa berlalu..jap je nak bern3 ni..my baby lena..nak bern3 resepi petang semalam..xsempat nak buka blog semalam hehee..pe2pun dah habis jejari roti..my hubby makan sorang2..dia celup dgn peanut butter g hehee.. Yana jumpa resepi ni lam Mesra.net..xsangka lak bleh jd sedap bahagian tepi roti nii..memang tak membazirlah roti lepas ni hehe..jom kita ke dapur..Layannn..

gambar ini diambil dgn hati yg ikhlas..hikhikk

JEJARI ROTI

24 keping tepi roti ( dari 6 keping roti )
1 biji telur
1 cawan susu pekat
Gula halus
butter untuk menggoreng

CARA NAK BUAT :-

Kacau telur dengan susu pekat. kemudian celupkan roti. Panaskan butter di atas kuali dan goreng roti yang telah dicelup tadi sehingga perang. Goreng sampai habis. Kalau butter kering boleh tambah lagi. Dah siap goreng semua taburkan gula halus di atas roti tersebut. Mudah je kan. Kalau nak buat jejari ni kena buat banyak2 tau. karang tak cukup lak. My hubby makan xingat kat bini pun hehee..Slamat mencuba!!

2 comments:

eina said...

so kreatif..nati na try pulok...x lah membazir dih tepi roti nih...

YANA SHAIFUL said...

kna buat byk nii..tkt x ckp bt skit2..heheee