Wednesday, March 2, 2011

CILI API @ CILI PADI

Pagi tadi buka esbox..argghh terkejut coz cili api tak de..tak selera la nak makan ari ni heheee.. Tak tahu la nape aku ni hantu pedas..sama gak dengan adik lelaki aku yang sorang tu..kami suka pedas termasuk lah jugak my lovely mama..tak best menjamu selera kalau tak de cili api..Time pregnant dulu lagi la aku suka makan pedas.. doc dah pesan tak boleh makan sangat tapi aku betul2 tak selera kalau tak de kepedasan..
Bila dah kahwin dapat hubby tak suka sangat makan pedas..so, time masak kena hati-hati lah takut terlebih pedas..cian kat dia kalau masak terpedas mesti makan sambil airmata kuar meleleh hikhik..Kalau makan sup or tomyam kena letak byk2 baru power tapi kena ingat la hubby pun nak makan gak..kalau makan dengan dia aku kena kurangkan sikit coz kalau dia nampak aku makan cili api banyak mesti dia membebel sikit hehee..
Aku tahu bahaya makan cili api banyak tapi nak buat cane memang lidah ni nak sangat makan pedas.. Aku pernah sorok lam handbag time beli cili api takut hubby nampak coz aku baru je beli 2 hari tapi dah habis.. dia tak tahu aku suka melantak banyak2 time dia tak de.. kadang2 makan roti sandwich 2 keping pagi aku bleh letak 2 biji cili api setiap keping..sbb tu cili apii umah aku cepat abis hehe.. rasa nikmat sangat makan makan pedas hehee..
Well..ini lah citer aku pasal cili api kegemaran aku ni..petang karang kena kuar la beli cili api hehee..

No comments: