Friday, August 12, 2011

JUS PISANG BANDUNG~12 RAMADHAN

Assalamualaikum semua..Alhamdulillah dgn anugerah Allah berikan hari nii..Kesihatan yang baik dan rezeki yang sentiasa ada untuk kami sekeluarga sempena bulan yg penuh keberkatan ini..Malam ni xmau citer panjang..Penyakit M dah melanda kembali..cian en.hubby, beli juadah bebuka kat bazar jee tadi..bini dia xmo masak..hmm..biasa lah kot bila dh hampiri waktu dan ketikanya..rasa males sgt nk pgg periuk..rs nak baring jee ( petanda awl nii hehee )

Malam ni juz nk share minuman feberet yana utk bebuka..tak tau kenape yana suka minum jus pisang ni..En.hubby plak xsuka sgt..dia ckp bau lain mcm jee hehee..Tak kisah lah kan..janji kita suka..kita yg buat and kita juga yg minum hehee..bebuka tadi yana buat jus pisang bandung..sedapnya hehee..lepas ni nk try bt dgn ice cream soda plak..mst lg sedap..jom je lah kita layann pic nii.. mata dh hampir layu jee..pkl10 pun belum lg tapi dah rasa seperti mau cari bantal jee ni hehee..jom layann :=)

JUS PISANG BANDUNG


BAHAN-BAHAN:-

1 cawan Sirap Pisang
1 tin susu cair Ideal
3 gelas air sejuk
Gula secukupnya
Ais kiub secukupnya


CARA NAK BUAT:-
  1. Bancuh sirap pisang dengan air dan gula. Kemudian masukkan susu sejat. Kacau.
  2. Masukkan ais kiub dan siap untuk dihidang.
Selamat Mencuba :=)


8 comments:

nuwairani ismail said...

hihih....nani pon dh dapat penyakit M ni...siap sms kawan lagi suruh dia masakkan utk berbuka esok... :P jahat tak? seb baik org tu ok je...hihih

cik cek said...

Yana...

sirap bandung biasa kak cek minum...Pisang bandung tak penah lagi...nak rasa segelas lah...:)

tun_telani said...

sirap pisang? kordial ke kak yana?
mama in law tun kan, masak air gula tu, pastu letak esen pisang. sedap!

Amie said...

jus pisang memang sedaplah, baunya pun lainkan, pertama kali minum di rumah adik ipar, tapi belum pernah buat / beli sendiri...

Yana Shaiful said...

Nani: hehee..penyakit M ni slalu mai tgh bln jee..bestnya klu bleh suh org msk..k.yana klu males kna suh en.hubby p bazar je lah cari mkn.. lg baik isteri ni kan hehee

Yana Shaiful said...

Kak Cek: yana pun 1st time minum bandung pisang nii..sedap..suka bau wangi pisang tuu :=)

Yana Shaiful said...

Tun: haah..kordial pisang import dr kelate ni..cari kat penang xde pun..mmg sedap :=)

Yana Shaiful said...

Kak Amie: yana suka jus pisang ni..bau wangi jee tp setengah org xsuka baunya..ssh nk dpt kordial pisang nii..tp kat kelate byk laa..:=)