Wednesday, April 20, 2011

MEE GORENG KARI

Pagi ni juz tayang menu semalam..hubby balik keje lambat so, dia tak nak makan nasi..goreng mee aje lah..minggu lepas g duk simpan mee kering beli kat HPA..ari tu dah buat nasi goreng kari..skg try test plak mee goreng..best jgk..jom kita ke dapur semak resepi mudah and best niii..hehee perasan :-)



MEE GORENG KARI


BAHAN-BAHAN


2 keping mee kering ( rendam dan toskan )
2 ulas bawang putih
1 ulas bawang merah
1 sudu besar serbuk kari ayam ( campur 5 sudu besar air )
3 biji cili api ( potong )
Sosej
Carrot
Daun kari
Garam
Serbuk perasa

CARA NAK BUAT :-

Panaskan minyak dan tumis bawang putih, bawang merah dan cili api hingga naik bau. Kemudian masukkan serbuk kari, daun kari, sosej dan juga carrot. Gaul. Lepas tu masukkan garam dan serbuk perasa. Dah cukup rasa bolehlah masukkan mee yang telah direndam dan di toskan tadi.. Kuatkan api kejap sambil tu gaul rata..Dah siap mee goreng kita..Slamat mencuba:-)

2 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

idea yg menarik... mee goreng kari, simple je yek...

YANA SHAIFUL said...

simple jee..hubby suka kari..kt try bt je laa..hikhikk..nnt try laa..