Friday, August 22, 2014

KARIPAP RANGUP

Assalamualaikum dan selamat sejahtera ^__^

Apa khabar semua? Semoga anda semua sentiasa berada dalam keadaan yang sihat dan ceria2 selalu..Okess, pagi ni kita layan karipap2 cinta dulu ekkss..ekceli dah lama yana buat..rasanya sebelum puasa lagi..baru perasan belum jadi entry hehee..

1st time yana menerai buat karipap menggunakan 3 jenis tepung..ramai kengkawan blogger duk citer kerangupan karipap ni kat FB jadi kita pun harus cuba jugak sambil2 tu nak merasmikan acuan yang baru dibeli dari member kat FB..suka sangat anak2 makan karipap lebiu nii..Yana buat banyak2 untuk frozen sekali..jom semak resepinya~~~



KARIPAP RANGUP
Sumber cuci mata : AlongRoz & MyStyleMyWay 

BAHAN-BAHAN:-

500gm tepung gandum
50gm tepung beras
50gm tepung ubi
1 sb gula
1 st garam
2 1/2 sb majerin*
1/4 cawan minyak* (*dipanaskan)
Air

CARA PENYEDIAAN:-

  1. Campurkan kesemua bahan2 kering. Tuangkan minyak panas dan gaul rata. Tuangkan air sedikit2 sehingga membentuk doh lembut
  2. Bahagi doh kepada bebola kecil. Leperkan dan isi inti kesukaan ~ yana letak inti sardin~ Buat sehingga habis
  3. Goreng dengan minyak dalam sehingga garing..siap ;)


sebelum di goreng ^__^


Selamat Mencuba :-)

3 comments:

adda syuhada said...

sedapnya...

Kakzakie said...

Yana ni buat bentuk love lagilah kakak teruja nak merasa:)

azizah said...

beli kt mana cetak karipap bntuk love tu...try cari kt kedai xde la.. :(