Sunday, August 9, 2015

CUCUR SUSU LEMAK MANIS KAK FIDA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Jom kita sarapan dulu dengan Cucur Susu Lemak Manis resepi Kak Fida..Orang lain dah bertahun buat..yana je baru berkesempatan nak buat..Selalu buat cucur jagung je sebab anak2 suka..Anak2 yana kurang gemar sikit cucur kosong macam ni..masa makan asyik tanya je kenapa tak ada jagung..ibu lupa letak ke..hehee..


Alhamdulillah habis jugak cucur ni.1 adunan dapat tak banyak..cepatlah dapat habiskan..Memang sedap makan panas2,,jom layannn~~~


CUCUR SUSU PEKAT MANIS

BAHAN-BAHAN:-
1 1/4 cawan tepung gandum
1/2 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil bocarbonate soda
6 sudu besar susu manis ( lebihkan jika suka manis )
1/2 cawan susu segar/susu cair
garam secukup rasa

CARA PENYEDIAAN:-
    1. Ayak bahan-bahan kering ke dalam mangkuk. Masukkan susu manis dan tuang susu segar/cair sedikit2 sambil dikacau hingga adunan licin dan sebati
    2. Goreng cucur dalam minyak yang panas sambil dibalik2kan untuk mendapatkan cucur yang bulat gelembung hingga keperangan
    3. angkat dan boleh dihidangkan

Selamat Mencuba :-)

No comments: