Thursday, July 30, 2015

CORNFLAKES MADU

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Hari ni dah 14 Syawal baru dapat hupdate belog..Rasanya masih belum terlambat puan tanah nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin buat semua pengunjung DCK..Walaupun jaram2 dapat hupdate blog tapi ada jua insan yang sudi singgah menjenguk blog yang dah bersawang nih hehee..many2 tq dear~~

Okeess pagi ni kita layan dulu biskut raya tahun ni..biskut pertama cornflakes Madu..biskut wajib setiap tahun..buat lah banyak mana pun conpem habiss ^__^


CORNFLAKES  MADU
Sumber cuci mata : Kak Mas Duniaku


1 kotak besar cornflakes (Nestle) 
6 sudu besar butter 
6 sudu besar gula pasir 
2 sudu besar madu 
kekacang tu optional 

Kaedah sama jer cam di atas. Kalau nak tabur dgn choc rice boleh, choc sprinkle boleh.. terpulang la pd citarasa masing2 ya.. 


tips: 
kalau cornflakes madu ni kurang melekat antara satu sama lain selepas dibakar, cuba lebihkan sedikit masa utk membakar tu tp jgn sampai hangus.. boleh gak direndahkan sket suhu oven supaya kukis kita tak hangus..

1 comment:

Bbwana adienia said...

Assalam Kak..selamat hari raya dan maaf zahir batin dari wana.

Biskut ni memang sedap dan wajib buat tiap tahun..selalu cepat ja hbis kan.. :)